napisz do nas
telefon
tel. 606 454 816
tel. 516 017 650
Fundusze Europejskie - Polska Wschodnia
Rzeczpospolita Polska
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Projekty unijne

Projekt pn. „Wzrost konkurencyjności MDS-SŁOMEX poprzez wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii Wzorniczej” jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, osi priorytetowej 1 „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia”, działania 1.4 „Wzór na konkurencję”, Etapu II.

Wartość projektu:

Wydatki ogółem – 4 228 688.34 zł
Wydatki kwalifikowalne – 3 437 958.00 zł
Dofinansowanie – 2 292 570.60 zł

Opis projektu:

Przedmiotem projektu jest wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii wzorniczej, opracowanej w ramach naboru Wzór na konkurencję–Etap I. Celem wdrożenia jest wzrost konkurencyjności MDSSŁOMEX, poprzez wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów. Konieczność wdrożenia innowacyjnych produktów stanowi podstawową rekomendację strategii wzorniczej.

Cele strategiczne/rekomendacje: przeprowadzenie kompleksowego procesu projektowego i wzorniczego,
w celu wdrożenia innowacji produktowej. Wynikiem przeprowadzonych procesów będzie również usprawnienie działań organizacyjnych, marketingowych i technologicznych w przedsiębiorstwie.

Planowane działania:

– realizacja kompleksowego procesu projektowego,
w tym opracowanie projektów wzorniczych oraz prototypów oraz przeprowadzenie testów nowego produktu w zakresie adekwatnym do wytycznych strategii i treści dokumentacji;
– rozwój zaplecza projektowego i parku technologicznego, niezbędnego do skutecznej realizacji procesów projektowych i wdrożenia do produkcji nowych produktów;
– realizacja pozostałych prac projektowych w zakresie wdrożenia, w tym opracowanie strategii wizerunku i komunikacji marketingowej.
Powyższe działania są niezbędne w celu wdrożenia innowacyjnych produktów – linii elementów parametrycznych, o geometrii stożkowej symetrycznej lub niesymetrycznej, wykonanych ze stali nierdzewnej typu 304, 306L lub 316L dedykowanych dla różnych gałęzi przemysłu.

Efekty realizacji projektu:

  • wzrost przychodów firmy
  • wzrost pozycji konkurencyjnej na rynku
  • zwiększenie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwie
  • zdobycie nowych klientów(nowych rynków zbytu)na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych
  • zwiększenie rozpoznawalności marki i renomy przedsiębiorstwa
  • lepsze dostosowanie oferty produktowej do potrzeb klientów
  • obniżenie kosztów produkcji
  • Długoterminowym efektem będzie nawiązanie trwałej współpracy z ekspertami w zakresie wzornictwa, co dodatkowo przyczyni się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Cel projektu:

Celem głównym projektu jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa MDS-SŁOMEX, poprzez wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów, dzięki realizacji działań i procesów wzorniczych
powstałych i zatwierdzonych w strategii wzorniczej.

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację nw. celów szczegółowych:
Stworzenie warunków umożliwiających wdrożenie innowacji produktowych, w tym: usprawnienie procesów marketingowo-sprzedażowych, usprawnienie technologii, usprawnienie procesów wewnętrznych [organizacyjnych].
Wdrożenie innowacji produktowej, marketingowej, organizacyjnej i procesowej.
Realizacja strategii wzorniczej i zawartych w niej kluczowych rekomendacji będzie przełomowym krokiem w rozwoju firmy i pozwoli zbudować jej trwałą przewagę konkurencyjną. Wprowadzenie do oferty nowych produktów jest bezpośrednim następstwem działań rekomendowanych w STRATEGII WZORNICZEJ,
opracowanej w ramach Etapu I działania 1.4 POPW.

Planowane efekty projektu:

W wyniku realizacji całego projektu Wnioskodawca osiągnie następujące efekty:

– rozwinięcie oferty przedsiębiorstwa oraz rozwinięcie dotychczasowych obszarów działalności np.
przemysł biopaliw, przemysł chłodniczy oraz rolnictwo;
– wzrost przychodów firmy – spodziewany wzrost przychodów związanych z dystrybucją nowych
produktów wyniesie ok. 20%;
– wzrost pozycji konkurencyjnej na rynku;
– zwiększenie poziomu innowacyjności w przedsiębiorstwie;
– zdobycie nowych klientów (nowych rynków zbytu) na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych np.
klienci – z perspektywy pozyskania nowych klientów;
– zwiększenie rozpoznawalności marki i renomy przedsiębiorstwa;
– lepsze dostosowanie oferty produktowej do potrzeb klientów;
– obniżenie kosztów produkcji;
– wytwarzanie wyrobów o charakterystyce jakościowej, która nie jest możliwa do osiągnięcia w oparciu o
aktualne zasoby firmy i metody wytwórcze.

MDS Słomex®. Wszelkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności